MODEL ABSOLWENTA PRZEDSZKOLA INTEGRACYJNEGO NR 5
Dojrzałość fizyczna:
- Jest sprawny ruchowo, czyli poprawnie rzuca, skacze, celuje, łapie, biega, utrzymuje równowagę itp.
- Posiada dobrą koordynację wzrokowo – ruchową;
- Jest sprawny manualnie;
- Posiada wysoką odporność na zmęczenie i choroby;
Dojrzałość umysłowa:
- Jest aktywny poznawczo, lubi poznawać nowe rzeczy;
- Jest zainteresowany nauką czytania i pisania;
- Posiada zasób doświadczeń i wyobrażeń będących podstawą do rozwoju pojęć;
- Orientuje się w najbliższym otoczeniu;
- Potrafi słuchać uważnie i ze zrozumieniem;
- Wypowiada się swobodnie, poprawnie, w sposób zrozumiały dla otoczenia, opowiada piękną mowa polską, wyraża własne życzenia, wnioski, oceny i sądy, stawia pytania;
- Zna i przestrzega podstawowych zasad ochrony przyrody;
Dojrzałość społeczno – emocjonalna:
- Jest w wystarczającym stopniu samodzielny;
- Nawiązuje odpowiednie relacje z dorosłymi i rówieśnikami;
- Potrafi zgodnie współdziałać w grupie z innymi dziećmi oraz dorosłymi;
- Respektuje ustalone zasady i normy postępowania społecznego oraz podporządkowuje się do obowiązujących wymagań dyscypliny;
- Potrafi być odpowiedzialny – rzetelnie wywiązuje się z podejmowanych zadań, ma szacunek do pracy swojej i innych;
- Jest obowiązkowy, wytrwały, liczy się z opinią innych;
- Potrafi panować nad swoimi emocjami;
- Potrafi dokonać samooceny, oceny postępowania innych, wie co jest dobre a co złe;
- Jest zainteresowany dziełami kultury oraz wrażliwy na piękno przyrody;
- Ma dobre poczucie własnej wartości;
- Kształtuje własne „Ja” w harmonii ze środowiskiem