Zabawy freblowskimi darami dostarczają dzieciom wiele radości, a wykorzystanie ich w planowaniu pracy indywidualnej czy pracy z grupą daje nauczycielom nieskończenie wiele możliwości i bardzo uatrakcyjnia prowadzone zajęcia . Zabawy z wykorzystaniem freblowskich darów kształtują u dzieci wiele ważnych umiejętności tj. min:
DAR 1 -rozwija umiejętności takie jak rozpoznawanie i nazywanie barw, poszukiwania podobnych kształtów i cech (kulista, lekka, okrągła), określania kierunków, w jakich toczy się piłka, jej położenia (blisko, daleko, wysoko, nisko) i ruchów (toczy się, turla, spada, skacze), wzbogaca słownik dziecka, doskonali pamięć i pomaga rozwijać umiejętność pracy w grupie, integruje ją.
DAR 2- stwarza możliwość odkrywanie zjawisk fizycznych, poznawania ruchów przedmiotów, przeprowadzania porównań, odróżniania kształtów, form kulistych od graniastych, budowania w umysłach dzieci linii prostej i krzywej, badania ciężaru, ruchu itp.
DAR 3,4,5.6 – rozwija umiejętności konstrukcyjne, umiejętności dokonywania porównań i dochodzenia do wniosków o identyczności elementów, a także dostrzeganiu części i całości. Pomaga opanować takie pojęcia jak: ściana, krawędź, wysokość, szerokość, długość, wierzchołek. Sześciany umożliwiają dzieciom układanie kształtów, ornamentów oraz naukę matematyki.
DAR 7,8,9,10 - rozwija sprawność manualną, wyobraźnię przestrzenną pobudza do poszukiwania i tworzenia.
DAR 1.1.- rozwija precyzję ruchów oraz zdolności motoryczne, manipulacyjne dziecka. Kształtuje pojęcia matematyczne, rytmy, rozwija pamięć i wyobraźnię.
DAR 1.2.- rozwija wyobraźnię, precyzję oraz umiejętności motoryczne dziecka, koordynację ręka-oko.
DAR 5P – kształtuje umiejętności matematyczne, wprowadza dzieci w świat ułamków.